A Facebook valóban bejelentette saját lokációs szolgáltatását, amivel a felhasználóknak földrajzi helyzetüket oszthatják meg online. Ez egy kitűnő lehetőség a Facebooknak, hogy a valós és virtuális létet további szálakkal kapcsolja össze, és persze egy újabb necces pont a privát szféra védelmét szorgalmazók szemében.
Ahogyan az előző cikkünkben már előre jeleztük, a Facebook belépett az eddig a Foursquare és a Gowalla által uralt „check-in” szolgáltatások területére, s az egyébként éppen ébredező piacot vélhetőleg erőből tarolja majd le, kihasználva az 500 milliónál is több felhasználóból származó előnyeit. Arról egyelőre a cég nem nyilatkozott, hogyan tervez bevételt termelni ebből a funkcióból, de a megoldás magabiztosan ágyaz meg a Facebooknak, hogy vezető szereplője legyen a helyi információs szolgáltatásoknak és a helyi hirdetéseknek. Ezzel a lépéssel viszont nem csak a Foursquare-t hozza kínos helyzetbe, de akár a Google-t is megizzaszthatja.
Mindenki megmondhatja hol jár
Az új szolgáltatás neve Places, amit a felhasználók mobiltelefonjukon érhetnek el, s a mobil GPS-adatait, vagy a GSM-cellainformációkat alapul véve a Facebook felsorolja a közelben lévő üzleti egységeket, illetve címeket, ahová a felhasználó egy gombnyomással be tud jelentkezni, ennek tényét pedig a szokott módon megoszthatja ismerőseivel. Természetesen a bejelentkezések adataiból szemezgetve megkereshetjük ismerőseinket, akik a környékünkön tartózkodnak, csakúgy, mint a Foursquare-ben.