Lesújtó képet fest a hazai vállalatok mobilos kultúrájáról a BellResearch kutatása. Egyre több okostelefon bukkan fel a cégeknél, de a képességeiket nem használják ki a dolgozók, inkább csak státusszimbólum szerepét töltik be. Noha itthon is folyamatosan nő az okostelefonok piaca, a felhasználók döntő többsége korántsem aknázza ki a készülékek tudását.
Elsősorban a hívások bonyolítására, illetve az SMS-ek küldésére és fogadására használják ezeket a telefonokat a vállalati szektorban is – derült ki a BellResearch legfrissebb, magyar vállalatvezetők és IT-szakértők körében végzett kutatásából, amelyet a KFKI Akadémia legutóbbi rendezvényén mutattak be.
A BellResearch felmérése szerint a hazai vállalatok döntéshozói adott összeghatár vagy a készülékek funkcionalitása alapján választanak okostelefont kollégáik számára. Utóbbi esetében a választékot szűkítheti a technológiai kötöttség (például, ha a vállalaton belül már vannak Blackberry-k, akkor az új készülékek sem lehetnek iPhone-ok, vagy Android-alapú rendszerek). Miután az okostelefon-alkalmazások döntően kihasználatlanok a vállalti kultúrákban, a készülékkel kapcsolatos elvárások inkább a formatervre korlátozódnak és kevésbé a szolgáltatásokra. A presztízst sugárzó külsőt, illetve a jól látható, nagy kijelzőt emiatt is ítélték fontosnak a megkérdezettek.