Május 18-tól Telenor Magyarországnak hívják hazánk egyik legrégebbi mobilszolgáltatóját, a Pannont, a cég emellett ismét bizonyítani próbálja, hogy eltökélt a magyar mobilpiac gyökeres felforgatásában. A névválasztás mellett számos új szolgáltatás fog megjelenni és a régieket is meg kívánják újítani a cégnél. A másik két szolgáltató a háttérben meghúzva figyel…
A távközlési szolgáltató szokatlanul offenzív hangvételű és proaktív, „A Telenor támadást indít a vezetékes telefonok ellen” címmel kiadott sajtóközleményében ismerteti a névváltással járó, már holnaptól tapasztalható változásokat, ugyanakkor nyilvánvaló, hogy a norvég tulajdonban álló operátor valójában nem a vezetékes telefonszolgáltatók ellen irányítja támadását, hanem a magyar mobilpiac többi szereplője ellen. A korábbi éllovasból az idő előrehaladtával követővé vált vállalat a jelek szerint újra a kezébe akarja venni a gyeplőt – kérdés, hogy sikerül-e hosszú távon újra versenyhelyzetet teremtenie, és a telített mobil hangpiacon előfizetőket szereznie a konkurensektől.
Le a vezetékekkel!
A holnaptól Telenor néven futó, az új márkanevet kiterjedt országos kampánnyal indító szolgáltató május 18-tól a mobil hang- és a mobil adatszolgáltatások piacán is bevezet két újdonságot. A Telenor ügyfelei holnaptól 5 forintos percdíjjal (5 forintos egyszeri kapcsolási díjat fizetve) telefonálhatnak bármilyen belföldi vezetékes hálózatba, minden időben. A mobil és vezetékes hívások díja közötti különbség megszüntetése a vállalat várakozásai szerint a telefonálási szokások gyökeres átalakulásához vezethet, és új mérföldkövet jelenthetnek a hazai mobil távközlési iparágban.
Tény, hogy a hazai mobilszolgáltatók többnyire hálózaton belül kínálnak csak ilyen árszintű percdíjakat, hálózaton kívülre vagy vezetékes irányba nem (jóllehet a Magyar Telekom élvezheti annak az előnyét, hogy egyszerre kínál vezetékes- és mobiltelefon-szolgáltatást ügyfeleinek). Ennek oka a hatóságilag megállapított összekapcsolási díjakban keresendő, ami vezetékes irányba nettó 1-3 forint között mozog percenként, időtől és szolgáltatótól függően, vagyis a kedvezményes tarifával (ami egyébként nem jár automatikusan minden ügyfélnek, hanem kérni kell a bekapcsolását) nem termel veszteséget a szolgáltató, ugyanakkor lemond ezzel kapcsolatos nyereségének jó részéről.